درباره مدل کسب و کار
یک مدل کسب و کار منطق نحوه ایجاد ، ارائه و ارزش گذاری یک سازمان را در زمینه های اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و یا دیگر توضیح می دهد. فرایند ساخت و اصلاح مدل کسب و کار را نیز نوآوری در مدل کسب و کار می نامند و بخشی از استراتژی کسب و کار را تشکیل می دهد.
در تئوری و عمل ، اصطلاح مدل کسب و کار برای طیف گسترده ای از توصیفات غیر رسمی و رسمی برای نشان دادن جنبه های اصلی یک تجارت ، از جمله هدف ، فرایند تجارت ، مشتریان هدف ، پیشنهادات ، استراتژی ها ، زیرساخت ها ، ساختارهای سازمانی ، منابع ، شیوه های تجاری و همچنین فرایندها و سیاستهای عملیاتی از جمله فرهنگ استفاده می شود.